Wednesday, March 26, 2014

Pariis I

Nonii võtan nüüd minagi end viimaks kokku ja hakkan Pariisist kirjutama.
Koolivaheajal, 3.-7.märts käisime koos vahetusõpilastega YFU poole organiseeritud reisil Pariisi. 5 päeva möödusid ühe kõige parema seltskonnaga, kolmes erinevas keeles, naerdes, lõbutses ja uudishimu rahuldades. Nüüd aga kõigest järgemööda. Hoiatan see postitus tuleb pikk ning mitmes jaos, kuid tulemata ta ei jää :)

Esmaspäev
Minu õnneks peatus buss ka mu kodu lähedal ning vahetult enne piiri ületust, seega minu hommik algas suhteliselt mõistlikul ajal, kell 10:45. Võrdluseks toon need, kes pidid juba bussi peal olema 2h varem. Viimased asjad said pakitud, seadsin end valmis, sõin kõhu täis ning reis võis alata. Bussi peal ootasid lisaks teistele mind ka juba Laura, Sanni ja Iiris, põhjamaalastele omaselt olid nad vaiksed ja jätkuvalt unised. Erinevalt meie Ladina kontinendist, kes olid õnne ja energiat täis, laulsid ja naersid nii, et lõpuks juba tüütas natukese ära. See selleks.

Peale 4h sõitu, ühe lõunapausiga, jõudsime oma hoteli juurde. Kahjuks aga ei olnud veel toad valmis, seega panime oma asjad kõik ühte ruumi ja läksime Pariisi avastama.
Esimeseks peatuseks oli Sacré Cœur.

Sacré Coeur

Vaade oli võimas, kirik oli seest kaunis ning minule hakkas juba vaikselt Pariisi tunne sisse tulema. Natukene uudistatud hakkasime õhtusööki otsima. YFU andis meile iga söögikorra eest 10 euri. Selle raha eest muidugi Pariisis naljalt korralikult süüa ei saa, kuid abiks ikka. Kuna tegu oli siiski uhke linnaga, otsustasime selle vääriliselt restorani kasuks. Leidsime restorani, kus saime võtta mõistliku hinna eest menüü, st eelroog, pearoog ja magustoit. Jook tuli ise osta. Esimene õhtusöök nii muljetavaldav ei olnud, kuid kõhu sai täis ning kelner oli väga humoorikas, sellest meile ka piisas.

Järgmine peatus oli Montmartre ja Moulin Rouge. Nägime ära kurikuulsa punase veski ning tegime selle eest Marilin Monroesid järgi, nimelt oli seal suur metroosaht ning kõik lendas.

Hotelli jõudsime võrreldes teiste päevadega varem ning veel energiat täis, seega mängisime veel kaarte.